BMW Group breidt parkeerservice ParkNow uit met investering in Parkmobile

De BMW Group vergroot de voetafdruk van haar innovatieve BMW i mobiliteitsdiensten met een investering in de parkeerprovider Parkmobile.

15 januari 2015

Met ongeveer 10 miljoen klanten in meer dan 600 steden is Parkmobile wereldwijd de toonaangevende leverancier van on-demand (mobiele) betaaloplossingen voor openbare parkeerplaatsen.

 

 

Dit partnership biedt nieuwe mogelijkheden voor ParkNow, dat automerk onafhankelijk is en wiens focus ligt in het bieden van een gebruiksvriendelijke manier van het zoeken naar, reserveren van en betalen van parkeerplaatsen in de stad. Gebruikers zullen in de toekomst in staat zijn om via de ParkNow website, de smartphone App of navigatie toegang te krijgen tot meer dan 3 miljoen parkeerplaatsen verspreid over honderden steden.

 

Met deze stap is ParkNow de eerste provider die zowel het betalen als reserveren van parkeren grootschalig mogelijk maakt op straat en in garages. "Met deze nieuwe investering zetten we de volgende stap om ParkNow wereldwijd de premium parkeerservice te maken," zegt Joachim Hauser, Vice President Business Development BMW Mobility Services. "Betalen voor parkeren via het dashboard is de volgende stap in de ontwikkeling van een slimme en makkelijke betaalomgeving voor parkeren. Zo zal het ook mogelijk zijn om automobilisten, door koppeling van parkeerinformatie met navigatie, naar een vrije parkeerplek te leiden," voegt Marius Koerselman, Algemeen Directeur Parkmobile Group, toe. In navolging van de recente activiteiten in Noord-Amerika zal ParkNow/Parkmobile later dit jaar op Europese markten van start gaan.

 

ParkNow van BMW i, waarvan de dienst kan worden gebruikt voor elk merk auto, bespaart de gebruiker met name in de grote steden tijd en ongemak in het zoeken en betalen voor een parkeerplaats. Dit helpt om het brandstofverbruik, files en CO2-uitstoot te verminderen. Klanten die van plan zijn om hun auto in de buurt van hun bestemming te parkeren, kunnen voor ze op weg gaan een parkeerplaats boeken via de computer of de smartphone App. De website of App toont in de zoekresultaten alle deelnemende garages, gefilterd op de beschikbaarheid, afstand en prijs.

 

In de nabije toekomst zal het ook mogelijk zijn om onderweg, met behulp van het navigatiesysteem, een parkeerplaats te boeken. ParkNow biedt in Noord-Amerika gebruikers al de mogelijkheid om de locatie details van de geselecteerde garage in het navigatiesysteem in te laden. Een elektronisch ticket geeft vervolgens toegang tot de gereserveerde parkeerplaats.

ParkNow is tevens een handige en klantvriendelijke oplossing voor het parkeren op straat. De bestuurder hoeft niet meer op zoek naar kleingeld of een parkeermeter, maar in plaats daarvan voert de gebruiker de parkeerzone in de App in of selecteert de gebruiker de parkeerzone in de App of het navigatiesysteem om met één druk op de knop de parkeeractie te starten. Nog voor u de auto uit bent staat u betalend geparkeerd. Betaling gaat automatisch en achteraf via ParkNow.

 

BMW Group investeert in Parkmobile als sterke partner

De investering in Parkmobile geeft de BMW Group de mogelijkheid om haar dienstverlening ParkNow verder uit te breiden. ParkNow is een flexibele on-demand oplossing die gebruikers in staat stelt tot het zoeken naar of het reserveren van een parkeerplaats. Zo kunnen bezoekers van restaurants, evenementenlocaties, universiteiten of luchtvaartmaatschappijen een passende parkeeroplossing aangeboden krijgen. De zoekopdracht wordt op voorhand of onderweg online uitgevoerd om zo het zoeken naar een parkeerplaats op locatie te vermijden. De betaling verloopt.

 

(Bron Acquire Publishing)

 

Terug