10 januari 2017
De nieuwe parkeergarage van het Amphia Ziekenhuis telt vier verdiepingen, drie in- en uitritten voorzien van kentekenherkenning, negen oplaadpunten voor elektrische auto's, circa twintig parkeerplaatsen voor mindervaliden en 950 parkeerplaatsen. Bezoekers die moeite hebben met de afstand van zo'n 300 meter van de garage tot het ziekenhuis kunnen gebruik maken van een pendelbusje.
Betaald parkeren voor personeel
IP Parking heeft haar dienst Stadsparkeren uitgebreid om betaald parkeren voor grote groepen eenvoudiger te maken. Zo ook voor de ruim drieduizend medewerkers van het Amphia Ziekenhuis.
In de spitstijden ontstaat vaak een file omdat de traditionele manier van parkeren tijdrovend is. Kentekens zijn altijd uniek en daarom uitermate geschikt als identificatiemiddel bij het verlenen van toegang tot een parkeerfaciliteit. Hierdoor creëert het Amphia een zeer soepele en snelle doorstroming van het verkeer. De uitstoot wordt hierdoor met een factor 3 verminderd, doordat voertuigen niet bij de slagboom hoeven te stoppen.
De facilitaire dienst van het Amphia wordt ontzorgd doordat medewerkers zelfstandig kenteken(s) kunnen wijzigen via de persoonlijke pagina. In geval van vragen nemen uw medewerkers/studenten rechtstreeks contact op met de helpdesk van Stadsparkeren, die 24/7 bereikbaar is.
De financiele afdeling wordt ontzorgd doordat Stadsparkeren de complete financiële administratie uit handen neemt. Maandelijks wordt het geinde parkeergeld uitgekeerd zonder incasso risico.
Kennisbijeenkomst 'zorg voor parkeren'
Op 27 september 2018 organiseerde Vexpan speciaal voor diegenen die binnen ziekenhuizen verantwoordelijk zijn voor de parkeervraagstukken de kennisbijeenkomst 'zorg voor parkeren'. Dit bleek een groot succes. Uit alle delen van Nederland kwam men naar deze bijeenkomst toe om inspiratie op te doen over parkeervraagstukken, maar ook om kennis en ervaring uit te wisselen.
Tijdens deze bijeenkomst gaf mevrouw Ten Broek (manager kenniskern Facilitair Bedrijf & Huisvesting) een presentatie met als titel 'Parkeren in de hal'. Dat is immers hetgeen iedereen het liefst zou doen.
Gedurende deze enthousiaste presentatie kwam de samenwerking tussen het Amphia ziekenhuis te Breda en IP Parking positief naar voren.
Hierbij tevens een foto-impresse van deze dag, evenals een link naar het verslag:
Klantervaring
A. Ten Broek / Manager Facilities & Huisvesting"Het Amphia ziekenhuis is uitermate tevreden over de samenwerking met IP Parking. Het systeem, zowel technisch als in het gebruik, alsmede de implantatie en nazorg zijn uitstekend.
Het neerzetten van de apparatuur en het in bedrijfstellen zijn in goede samenspraak uitgevoerd. De administrative afhandeling is accuraat. De helpdesk heeft een positieve rol gespeeld in dit gevoelige onderwerp.
We zijn bezig om de laatste puntjes af te ronden en ook hier ervaar ik een constructieve houding. Nu, na het invoeren van het bezoekersparkeren en het personeelsparkeren ben ik zeer tevreden met de keuze die we hebben gemaakt."