18 december 2017
In ARTIS komen natuur, cultuur en erfgoed samen. Elke boom, elk dier, elk gebouw, elke microbe, elke planeet vertelt een eigen verhaal. De verhalen van ARTIS bestaan al sinds 1838. En worden elke dag opnieuw geboren.
Jaarlijks bezoeken meer dan 1,3 miljoen mensen het ARTIS-Park, Micropia, de Studio's en de Plantage. Hierbij is het parkeerterrein voor veel mensen een van de eerste en laatste contacten die zij met ARTIS hebben. Om deze beleving te verbeteren heeft ARTIS gekozen voor het web-based PMS van IP Parking.
Om de customer journey te verbeteren is er gekozen voor kentekenherkenning;
Voor abonnees en medewerkers betekent dit in- en uitrijden zonder te hoeven stoppen en optrekken, een snelle doorstroming en een hoge afhandelingssnelheid.
Gasten kunnen de getrokken parkeerkaart bij de kassa of in het park laten omcoderen waardoor zij voordeliger parkeren, doordat het kenteken is gekoppeld aan de parkeerkaart opent de slagbomen automatisch bij het uitrijden.
De hardware krijgt een ARTIS branding voor een consistente merk ervaring;
De inritten, uitritten, slagbomen en betaalstations worden uitgevoerd in ARTIS grijs. Daarnaast worden deze voorzien van touchscreens zodat gasten bij binnenkomst al geïnformeerd worden over alle noviteiten. De parkeerkaart krijgt ook een ARTIS look & feel. Ook is alles voorzien van alle denkbare identificatie en betaalmogelijkheden zoals; barcode, pincode, mifare, pin, tap&go, dip&go, et cetera.
ARTIS is klaar voor de toekomst;
Doordat ARTIS is aangesloten op het innovatieve web-based ParkBase platform optimaliseren zij de exploitatie en het beheer door internet slim in te zetten. Daarnaast kunnen zij eenvoudig en snel inspelen op de laatste (online) trends.