27 maart 2020
Jaarbeurs is vooral bekend als een van de leidende eventlocaties in Europa en richt zich op het (online) ontwikkelen, accommoderen en faciliteren van beurzen, events, congressen en andere mediaconcepten in binnen- en buitenland.
Jaarbeurs gaat de komende tien jaar het complex en de omliggende parkeerterreinen grootschalig herontwikkelen. Jaarlijks parkeren er bijna 1.000.000 personen die Jaarbeurs, Kinepolis, Holland Casino, het theater en het centrum bezoeken. Het huidige parkeersysteem omvat 4 parkeerterreinen met in totaal 4.200 parkeerplaatsen en is gedateerd.
IP Parking wint aanbesteding door innovatieve hardware, software en diensten
Jaarbeurs heeft gekozen voor de innovatieve en state-off-the-art IP2 terminal. Door een groot 15" gebruiksvriendelijk en intuïtief touchscreen wordt de klanttevredenheid verhoogt. De IP2 is modulair opgebouwd hierdoor kunnen toekomstige ontwikkelingen eenvoudig geïmplementeerd worden. De IP2 is uitgerust met alle huidige identificatie- en betaalmethodes zoals: QR-code, barcode, toegangscode, tap&go en zelfs Apple-pay behoort tot de mogelijkheden.
Jaarbeurs gaat gebruik maken van diverse API's en Park-spot om online betalen, reserveren en abonneren van pashouders, exposanten, bedrijven en bezoekers mogelijk te maken. IP Parking denkt continue mee en houdt Jaarbeurs op de hoogte van ontwikkelingen en hoe zij daarvan kan meeprofiteren. Doordat alle data van verschillende systemen wordt verzamelt in Power-BI wordt dit overzichtelijk gevisualiseerd en weet Jaarbeurs exact aan welke knoppen zij moeten draaien om de bezettingsgraad en omzet te verhogen en de exploitatie te verbeteren.